01 02 03 Emilia Tuukkanen: Kerrossuklaa 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Kerrossuklaa

34
Nyt taisin ylittää itteni... Tein nimittäin uskomattoman hyvää kerrossuklaata, täytteinä hasselpähkinärouhe, cashew-pähkinä ja kuivatut mansikkalastut. 

HUOM!! Raakasuklaa syntyy parhaiten kokeilemalla ja maistelemalla, siksi ei ole tarkkoja gramma/desi/teelusikka/nanometri-mittoja ;)
Mansikkasuklaa

1. "VALKOSUKLAA", valmiin suklaan päälikerros, menee jääpalamuottiin ensin
-sulata kaakaovoita lapsen nyrkin kokoinen pala vesihauteessa
-sekoita joukkoon hunajaa (täytyy todella sekoittaa hyvin, muuten hunaja erottuu voista ja suklaan päälle tulee tahmea "hunajaläikkä")
-mausta ripauksella kardemummaa
-laita sulaa seosta jääpalamuottien pohjalle sopiva kerros, mun mielestä ei kannata laittaa ainakaan yli puolta muotista pelkkää kaakaovoita, tulee vähän äklöä muuten. Jos haluat täytteet näkyviin kuten mulla, laita esim. kuivatut mansikat tai hasselpähkinärouhe ihan ensimmäiseksi muotteihin, ja kaakaovoi vasta niiden päälle.
-laita pakastimeen n. 10 minuutiksi tai kunnes "valkosuklaa" on kovettunut
2.TUMMA SUKLAA
Pähkinäsuklaa
-sulata vesihauteessa kaakaovoita n. puolet edellisestä määrästä ja loput kookosöljyä
-sekoita toisessa kipossa raakakaakaojauhetta n. 0,5dl ja muutama ruokalusikallinen lucuma-jauhetta. Lucuma makeuttaa suklaata, leikkaa kitkeryyttä ja tuo lisää ravintoaineita.
-lisää sekaan hiukan kanelia ja chia-siemeniä
-lisäksi itse käytän vaihtelevasti: chiliä,maca-jauhetta, kaakaonibsejä, pähkinärouhetta....yms. Jos teet pelkkää tummaa suklaata, suosittelen laittamaanmuottien pohjalle jonkin "täytteen", esim pari cashew-pähkinää, goji-marjoja, mulbereita tms.
-sekoita kuivat aineet rasvaan, lisää tarvittaessa öljyä tai kaakaojauhetta kunnes seos on vähän kuin löysää puuroa.
-kaada sula suklaa muotteihin kovettuneen valkosuklaan päälle, laita pakastimeen n. 15 minuutiksi tai kunnes suklaa on kovaa.
-NAUTI!
Vinkki: jos sula suklaa maistuu hyvälle, niin maistuu valmiskin! Maistele siis seosta kokoajan ja mieti mitä voisit lisätä. Jos tarvit makeutta lisää, mulberit tuovat ihanaa toffeemaista makua, jos taas haluat tehdä suklaasta terveyspommin (mitä se on jo valmiiksi tosin) kannattaa lisätä maca-jauhetta. Ei muuta kun kokeilemaan!
Herkullisia (ja terveellisiä) suklaahetkiä!

Lounas: Kasslerpihvi, quinoaa ja keitettyä porkkanaa, salaatti. Jälkkäriksi tuoretta ananasta, satsuma sekä  Herbalifen puristeet


35 36 37 38