01 02 03 Emilia Tuukkanen: Uuden vuoden ihana aloitus 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Uuden vuoden ihana aloitus

34
Aamupalasmoothie
Heräsin puoli yhdentoista aikoihin ja tein pienen aamupalan ennen aamulenkkiä (ei ole tapana juoda muutenkaan niin uuden vuoden juhlinta ei vaikuta seuraavaan päivään muuten kun myöhäisemmällä herätyksellä), eli mini-smoothie (ainakin mulle 2dl smoothie on mini, normaalisti juon 0,5dl smoothieta kerralla, mut ennen lenkkiä ei viitti, kun sitte hölskyy mahassa) iso lasi vettä ja Herbalifen puristeet :) Smoothiessa oli kourallinen mansikoita ja mustaherukoita, iso lusikallinen Herbalifen pirtelöjauhetta sekä vettä.

 Juoksin semmosen tunnin hölköttely-lenkin, en mitenkään erityisen kovaa, mutta hiki tuli silti, koska oli tavallista rankempaa juosta lähinnä 10cm loskassa ja välillä ohuen vesikerroksen peittämällä jäällä :D Radiomäen lenkkipolku ei siis ollu mitenkään esimerkillisessä kunnossa. Kiersin sen kolme kertaa, mihin mulla tavallisesti menee semmonen 40min jos en juokse kovaa, niin nyt meni tosiaan tunti. Mut on toisaalta hyvä saada vaihtelua lenkillä, tääkin kehitti hyvin esim. nilkan pieniä tukilihaksia ja yleisestikin tasapainoa (en kaatunut kertaakaan, wuhuu!).
Tarvin uudet lenkkarit!!


Lenkin jälkeen tein ihan taivaallista ruokaa, johon idean sain kahvila Picnicin kana-avocado-keitosta. Päätin siis tehdä siitä herkusta terveellisemmän version korvaten kerman kookosmaidolla. Tällä ohjeella tulee sitte neljälle hyvin nälkäiselle tai kuudelle pikkunälkäselle ruokaa :D


Täydellinen lounas :)


Heitin blenderiin 2 avocadoa ja 400ml kookosmaitoa sekä lorauksen vettä ja soseutin sen ihan tasaiseksi, jonka jälkeen laitoin seoksen kattilaan kuumenemaan.  Laitoin myös veden kiehumaan riisinuudeleita varten, ja aloin paistaa 200g kanaa pannulla, jotka maustoin paprikalla, currylla, yrteillä ja ripauksella ruususuolaa. Kookos-avocado-soseen kiehuttua lisäsin joukkoon kypsät kanat ja annoin olla hellalla miedolla lämmöllä kunnes riisinuudelit oli valmiita. Niitä laitoin tohon määrään 45g, eli per henkilö ei tule juurikaan energiaa lisää niistä, mut maku ja idea on kiva, ja kun ne pitkät nuudelit murskaa pienemmiksi, niin riittää ihan hyvin isoonkin määrään. Sitten vaan väsäsin nopeesti pienen lisukesalaatin ja keitin jälkiruoaksi kupillisen vihreetä teetä hunajalla :) NAMI!!
35 36 37 38