01 02 03 Emilia Tuukkanen: Unelmien treeniviikko 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

Unelmien treeniviikko

34
Viime viikko oli täydellinen treenien suhteen, ja jaankin nyt mun oman onnistuneen viime viikon ohjelman. Ruokapäiväkirjaa en ole pitänyt, mutta oon pyrkinyt syömään arkisin ma-pe terveellisesti ja sitten viikonloppuna arjenkin edestä herkkuja, ettei vaan pääse vahingossakaan esim. laihtumaan tai vatsalihakset liian hyvin esille.

Maanantai 13.7

Aamulenkki 60min ennen töitä rantakatua pitkin auringon porottaessa jo yhdeksältä aamulla.

Illalla bjj-treenit 1,5h, vähän kevyemmät treenit, alkulämmittelyt n. 30min, 20min tekniikkaa, 20min positiopaineja (eli tavallaan sparrausta mutta tietyissä positioissa ainoastaan, nyt lähdettiin side controlitsta ja puoliksi selästä)  ja loppuun 20min sparria. Sparrien osuus ja erien pituus olisi mun mielestä pitänyt olla isompi, nyt oli vaan 3x6min.

Tiistai 14.7 

Aamupuntti 60min (räpellystä rinnallevedon ja hieman maastavedon kanssa, loppuun vähän jumppaa omankehonpainolla)

Illalla nogi-treenit 1,5h, nyt oli sitä sparria sitten enemmän kun tarpeeksi ja tehtiin alkulämmittelyjen jälkeen pystypaini-sparreja ja normisparria (8min eriä) loppuaika. Oli ihan järjetön hiki.


Nogi-hiki
Keskiviikko 15.7

Aamujumppa kotona, alkuun 20min lenkki koiran kanssa mäkea ja portaita ylös reippaasti kävellen, terassilla dynaamista joogaa ja staattista lihaskuntoa.

Illalla 1,5h maastoratsastus.

Heppailua <3
Torstai 16.7 

Iltapäivällä puntti 60min, riveä, kahvakuulaa, vähän tempauksen harjoittelua ilman isoja painoja ja perusjumppaa (eli siis tietenkin vatsoja :D)

Illalla nogi-treenit 1,5h. Tein näissä reeneissä mun kaikkienaikojen hikoiluennätyksen, ja pystyin treenien jälkeen puristamaan mun LETISTÄ hikeä kunnon noroina lattialle. Ei mitään paria tippaa vaan siis ihan oikeesti hikinoroja. Siitä tietää että on reenattu kunnolla.


Perjantai 17.7

Ei aamujumppaa, illalla mun vetämät 1,5h bjj-treenit. Tykkään vetää reenejä, koska sillon saa ainakin 100% sellaset treenit kun haluaa. Tehtiin lämmittelyksi erilaisia perusdrillejä, muutama eri guardinohitus ja sitten back to basics full guardista käsilukkoa, triangelia ja omoplataa. Tän jälkeen katottiin tekniikkana kontrolloimista guardia ohittaessa, koska huomasin edellisen viikonlopun kisoissa (Costa del Sol BJJ Open) monella olevan ongelmia saada ohitus viimeisteltyä ja usein jäikin pisteet saamatta huonon kontrollin takia. Tätä tehtiin siis joku vartti, ja sen jälkeen sparria n. 45min (8min eriä).

Costa Del Sol BJJ Openeista 11.7 Roger Gracie Academyn tytöt
Lauantai 18.7

Viikon kivoin ja samalla rankin treeni, Open mat Marbellassa meidän ystäväsalilla. 1,5h pelkkää sparria, 6min eriä. Tuli hiki.

Sunnuntai 19.7

Lepo.

Yhteenveto: 

Oheistreenejä 4, Bjj-treenejä 3 ja nogi-treenejä 2, yhteensä siis 9 treeniä plus vielä pyöräilyt töihin, 20min suuntaansa. Bjj-treeneistä jäi kaivelemaan vaan maanantain treeni, koska sparrierät oli naurettavan lyhyitä ja niitä oli vähän. Mun mielestä treeneissä pitäis aina sparrata vähintään ruskeavöisten kisaeriä, eli kaseja, koska ei siitä ole mitään hyötyä sparrata lyhyempiä kisoja ajatellen. Ja alemmille vöille taas tekee vaan hyvää tottua pitkiin eriin, niin ei sitten kisoissa tunnu missään otella vaan vaikka vitosta. Aina mieluummin omia kisaeriä pitempiä sparreja :) Kympit on myös hyviä, mutta nyt kun täällä on niin järjettömän kuuma, ne on vähän turhan rankkoja. Lauantain kutosen erät ei haitannut, koska niitä tuli niin monta.

Loppuun sitten kaikkia ei-treeniaiheisia kuvia elämästä Espanjassa. Ei muuten oo yhtään haitannut asua täällä nyt kun on nähnyt joka päivä Facebookissa miljoona päivitystä Suomen "kesästä". Mutta täällä on nyt jopa niin kuuma, että oikeen odotan sitä viikon Suomi-lomaa elokuun lopulla, jos vaikka saisi nukkua öitä ilman kestohikeä ja pitää hiuksia auki ilman jäätävää hikitukkaa.








Krokotiili-puisto

35 36 37 38